Albert Heijn stroopwafels in Bishop, CA - Reisverslag uit Bishop, Verenigde Staten van Els en Sander - WaarBenJij.nu Albert Heijn stroopwafels in Bishop, CA - Reisverslag uit Bishop, Verenigde Staten van Els en Sander - WaarBenJij.nu

Albert Heijn stroopwafels in Bishop, CA

Door: Els en Sander

Blijf op de hoogte en volg Els en Sander

26 Juni 2012 | Verenigde Staten, Bishop

Dinsdag, 26 juni 2012

Een paar flinke passen rijden we vandaag en het weer is werkelijk subliem. De zon straalt en de temperaturen komen niet meer hoger dan vanmiddag 33 graden Celsius. In Las Vegas gaat het vandaag over de 40 graden; hier is het frisser. We rijden door een behoorlijk saai stuk van de woestijnstaat Nevada. Als we pauzeren op de grens, net aan de Nevada kant, stopt een auto in de berm. Een gezin van vijf personen stapt uit. De drie kinderen moeten onder een bord staan in de brandende zon en pa maakt een foto. Dan maakt ma weer een foto. Vervolgens moeten er nog foto’s worden gemaakt met de camera’s van elk van de drie meisjes. Het bord, vol met kogelgaten, blijkt het bord te zijn met “Welcome In Nevada, The Silver State”. Na de fotosessie stappen ze allen weer in en rijden Nevada binnen, ongetwijfeld op weg naar Las Vegas.

Wij rijden door naar Bishop, CA, de bestemming voor vandaag. We vinden na enig zoeken de camping. Het is eigenlijk een Mobile Home Park met ruimte voor een aantal gast RV’s. We kiezen een plaats in de volle schaduw. We maken kennis met enkele vaste bewoners, allemaal lieve oudere mensen met hun meestal lieve oudere kleine hondjes. We gaan de omgeving eens bekijken.

Uiteraard gaan we de beroemde bakkerij en winkel van Erick Schat bezoeken. We zien al snel, dat dit een toeristische attractie van groot formaat is. Een groot parkeerterrein achter de winkel, een groot parkeerterrein aan de overkant van Main Street en “eigen” stoplichten om de hoofdstraat weer op te komen. In de winkel zien we overal rekken vol brood, alsof je in de bakkerij zelf bent in plaats van in een winkel. De specialiteit van Erick is Schaepsherdersbrood. In feite gewoon witbrood, een vloerbrood, maar deze kwaliteit is men in Amerika niet gewend en men vindt het blijkbaar geweldig gezien zijn succes. Dan de grote verrassing: als topspecialiteit….stroopwafels van Albert Heijn. Erick doet geen moeite om dit te maskeren, het is gewoon de originele verpakking met AH naam en logo. Verder een stellage met allerlei Delfts Blauw prullaria, waarschijnlijk Made in China. De rij voor de enige kassa is zo’n dertig mensen en we verlaten de zaak zonder Schaepsherdersbrood en gaan naar de overkant om wat te drinken.

Het wordt de fastfood keten Carl’s Jr. en we bestellen koffie en ijsthee. Men is continu bezig om alles schoon te maken en te poetsen. Het ziet er allemaal om door een ringetje te halen uit. Echter, we letten goed op en zien, dat werkelijk alles met hetzelfde doekje wordt gepoetst na wat zeep uit een spuitflacon erop te hebben gespoten. De koffie wordt vers gezet en Els drinkt een ijsthee.

Verder is er in Bishop weinig te doen en we lopen terug naar de camping. We kijken nog wat TV, drinken wat en gaan slapen. Morgen een pittige dag, want we gaan de > 3.000 meter hoge Tiogapas rijden en daarna Yosemite National Park verder ontdekken. Aan het eind van de dag naar Midpines, CA, waar we op de KOA camping zullen overnachten.

• 30 Juni 2012 - 08:40

Ria:

Er is onlangs onderzoek gedaan naar de hygiëne in hotelkamers, hoewel alle (licht)knoppen, afstandsbedieningen en kranen de meeste bacteriën bleken te bevatten, waren de schoonmaakdoekjes de grootste vervuilers omdat die inderdaad overal tegelijk voor worden gebruikt, dat hadden jullie dus weer goed gezien ;)

• 02 Juli 2012 - 10:15

Wouter:

Albert Heijn stroopwafels rule...