Een dag, waarin werkelijk NIETS gebeurt.... - Reisverslag uit Silver City, Verenigde Staten van Els en Sander - WaarBenJij.nu Een dag, waarin werkelijk NIETS gebeurt.... - Reisverslag uit Silver City, Verenigde Staten van Els en Sander - WaarBenJij.nu

Een dag, waarin werkelijk NIETS gebeurt....

Door: Els en Sander

Blijf op de hoogte en volg Els en Sander

21 Mei 2012 | Verenigde Staten, Silver City

Maandag, 21 mei 2012

We brengen de dag luierend door in en om de camper. We lezen en puzzelen wat, klooien wat met de internetverbinding en het lukt zowaar om aan het eind van de ochtend via Viber contact met Wouter te krijgen. We krijgen het prachtige bericht, wanneer ze overkomen en we kunnen ons nu op een concrete periode verheugen. ’s Avonds genieten we op de ligstoelen van de avondzon.

We zien op het internet, dat Santa Fe vandaag getroffen is door een zeer zwaar noodweer met windsnelheden van 100 km/uur en hagelstenen zo groot als “quarters” (zeg maar zo groot als een 20 eurocentstuk) . Het radioprogramma werd onderbroken met een harde alarmtoon en vervolgens met een hoop gegevens over waar de thunderstorm heen ging. We hoorden waarschuwingen als: “Search for shelter” en “Don’t go out”, dus een hoop alarmgeluiden. Gelukkig is het morgen volgens The Weather Channel allemaal voorbij; prima dus.

Dinsdagmorgen in alle vroegte naar Santa Fe. Het traject heb ik uiteraard besproken met de campingeigenaar en later ook nog met de Amerikaanse vrouw tegenover ons. Beiden ontraden de route, die TomTom aangeeft. (“You don’t wanna do that…”) We volgen dus hun advies en rijden wat mijlen om, maar komen dan geen “low clearance” viaducten tegen van 12’5” en wij zijn 12’4”!