Prachtig weer aan een azuurblauw meer - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Els en Sander - WaarBenJij.nu Prachtig weer aan een azuurblauw meer - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Els en Sander - WaarBenJij.nu

Prachtig weer aan een azuurblauw meer

Door: Els en Sander

Blijf op de hoogte en volg Els en Sander

11 Juni 2012 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Maandag, 11 juni 2012

Na een lekker “zondags” ontbijt, met gekookte eieren dus, vertrokken richting zuiden. Gisteren hebben we de eieren maar even de eieren gelaten vanwege het vroege uur, waarop we naar de Mormonen gingen. Het weer is werkelijk schitterend en we zien op het
Weather Channel, dat we in het midden en zuiden van Utah “through the ninety’s to the hundred” gaan, dus we zijn extra blij met onze gerepareerde airco. We rijden een prachtige US89 door mooie berglandschappen. Maar eerst door de verkeershel van Salt Lake City heen worstelen. Het lijkt wel Los Angeles met de wirwar van snelwegen, waarbij ons Prins Clausplein het redelijk zou doen. Eén verkeerde beslissing en je bent volkomen de draad kwijt en zie dan maar weer eens de juiste richting terug te vinden. Alle wegen zijn 10-baans en de meest rechtse baan is altijd bedoeld om de eerstvolgende uitrit te nemen. “Keep your lane” is het devies, maar dan liever niet de meest rechtse.

We komen bij onze volgende bestemming, Palisade State Park en staan aan een prachtig blauwgroen meer. We hebben leuke gesprekken met de host en zijn vrouw. Zelf loop ik het hele meer rond en het is een prachtige wandeling. Onderweg krijg ik voortdurend gezelschap van stevig kwetterende vogels, die het niet prettig vinden, dat ik daar loop. Ze gedragen zich net als onze huismerels, als er een kat wordt gesignaleerd; draaien boven mijn hoofd, maken duikvluchten of vliegen rakelings langs me heen.

’s Avonds eten we heerlijk draadjesvlees, langzaam gesudderd met magere jus en een lekker groentemengsel met doppertjes, tuinboontjes, worteltjes, sperzieboontjes en de in de VS onvermijdelijke maïs. We drinken er een lekkere Ierse Guinness (“Good For You”) bij.

Morgen wordt het met de temperatuur best afzien, want de verwachting is ruim boven de 30 graden Celsius en we kamperen deze keer “droog”, d.w.z. zonder enige voorziening. De keus is de Fruita Campground in Capitol Reef National Park. Hier stonden we al eerder en het is spannend of we een plaats kunnen bemachtigen, want hier geldt:”First Come, First Serve”. Overnachten in dit nationale park is echt geweldig, dus op tijd weg is het devies.