Een heuse “horror” camping in de desert - Reisverslag uit Beatty, Verenigde Staten van Els en Sander - WaarBenJij.nu Een heuse “horror” camping in de desert - Reisverslag uit Beatty, Verenigde Staten van Els en Sander - WaarBenJij.nu

Een heuse “horror” camping in de desert

Door: Els en Sander

Blijf op de hoogte en volg Els en Sander

25 Juni 2012 | Verenigde Staten, Beatty

Maandag, 25 juni 2012

We slapen heerlijk uit en waren best moe van het nachtleven van Las Vegas, twee nachten achter elkaar maar liefst! Rond middernacht waren we terug en zijn snel gaan slapen. Rond half negen zijn we weer helemaal klaar voor vertrek en we rijden met enige weemoed de hele Strip nog eens af. Overal lopen al weer groepen mensen in de al hete zon te wandelen (het wordt vandaag weer gewoon 38 gr.C) en na enige tijd gaan we de freeway op (die hier 2x acht banen is) op zoek naar de US95, die ons naar Beatty zal voeren. Na een rit van een paar honderd kilometer door de woestenij van midden Nevada komen we in Beatty (of all places) aan. We zien een mooie camping met palmbomen, maar we zouden naar de camping Hot Springs gaan, die met de thermale bronbaden. Als we na enig zoeken en navragen de camping vinden, schrikken we toch wel van de entourage: wat een zooi! Maar ja, die bronnen, daar had ik met name m’n zinnen op gezet. We vinden een schaduwplek en sluiten alles aan. De “jacks” worden uitgezet en de slide outs uitgeschoven. Ik leg de afvoerslang van de “holding tanks” in de afvoer en open de eerste “black water” klep. De inhoud verdwijnt, zoals normaal, in de afvoer en ik sluit de klep. Vervolgens open ik de “grey water” klep, dus ik leeg de tank van het afwaswater en douchewater. Nu gebeurt wat je niet wil dat gebeurt: blijkbaar is de afvoer in de grond verstopt, want alles komt omhoog en stroomt over de aarde, dus ook de het “black water”! Enfin, bazin erbij, die voorstelt om een andere plek te zoeken. Dat gaan we dus niet doen! De zoon van de baas komt erbij en even later ook de baas zelf en met een professionele ontstopper beginnen ze aan de klus, de zoon gewoon met z’n blote handen; niet zo’n fris stel bij elkaar. Ik durf eigenlijk ook niet meer in zo’n bad te gaan, brrrr.

De Wi-Fi is gratis en ik krijg direct de toegangscode. Dan vertelt de vrouw van de baas, dat de computer is opgehaald, omdat hij stuk is, dus geen Wi-Fi, maar we hebben wel de code!?!? We krijgen eigenlijk allebei de “creeps” van de hele situatie. Als de slonzige vrouw van de baas ook nog vertelt, dat de huisjes met de warmwaterbaden gesloten zijn i.v.m. de beestjes uit de bergen, die ’s avonds komen, hebben we het eigenlijk wel gehad. Ik begin alles weer in te pakken en Els baalt, dat de airco ook nog uitvalt (ik had de AC kabel inmiddels verwijderd). Ik kom binnen en vertel Els, dat ik er helemaal mee klaar ben, dan maar geen thermale baden! Het is eigenlijk de eerste keer deze reis, dat een camping tegenvalt en we voortijdig vertrekken, of liever gezegd… vluchten.

Els is opgelucht en we rijden terug naar de camping, die we eerder hadden gezien. En die blijkt prima te zijn, incl. goede Wi-Fi, zwembad, hot pool, prima sanitair, ruime plaatsen. We checken in bij de half Spaans, half Mexicaanse host en stellen ons op.

De camping is pas 2 jaar oud en alles is gloednieuw. We kijken uit op een gigantisch verlicht reclamebord van een sexclub (“Gentlemen’s Club BIKINI”. Dit etablissement hebben we een paar mijl terug gezien en het viel op, hoe recht voor z’n raap de reclameuiting op het gebouw was: “NAKED GIRLS INSIDE – BIKINI CLUB”.

We gaan lekker naar het zwembad, waar we tot onze verbazing twee Nederlandse jonge stellen tegenkomen; het ene stel komt, net als wij, uit Las Vegas rijden en het andere stel gaat er net naar toe. Ze logeren allen in het belendende motel, waar het zwembad bij hoort. Genoeg stof om over te praten in de jacuzzi. We eten lekker, kijken wat TV en gaan vroeg naar bed om morgenochtend naar het gezellige Bishop, CA te vertrekken. Misschien ga ik eerst nog even zwemmen; het is uiteindelijk maar 240 km en de temperatuur wordt zo’n 33 graden Celsius, dus prima reisweer!

• 26 Juni 2012 - 07:32

Suzanne:

Beestjes uit de bergen....brrrrrrrrrrr *run forrest run*
    Gelukkig was de andere camping stukken beter.
    Leuk beeldend beschreven!

P.S. Bas is veilig geland vandaag en weer thuis :-)

xxx

• 26 Juni 2012 - 10:58

Tamara:

Hoi Sander & Els,
    Wat een boeiende belevenissen allemaal, ontzettend leuk om te volgen :-).
    Nog een hele fijne reis samen.

• 02 Juli 2012 - 11:18

Wouter:

WAT! Géén foto van de slonzige vrouw van de baas???