Geen plek aan het water? OK, dan geld terug! - Reisverslag uit Watsonville, Verenigde Staten van Els en Sander - WaarBenJij.nu Geen plek aan het water? OK, dan geld terug! - Reisverslag uit Watsonville, Verenigde Staten van Els en Sander - WaarBenJij.nu

Geen plek aan het water? OK, dan geld terug!

Door: Els en Sander

Blijf op de hoogte en volg Els en Sander

29 Juni 2012 | Verenigde Staten, Watsonville

Vrijdag, 29 juni 2012

We maken een rit van een paar honderd kilometer, eerst door een prachtig berglandschap en later door gele heuvels, heel apart. We zien verschillende grote en kleinere meren. Dan weer beboste heuvels en bergen. We passeren land- en tuinbouwgebieden, compleet met plastic kassen. Overal wordt fruit te koop aangeboden, zoals kersen, aardbeien, abrikozen, frambozen, sinaasappels. Ook grote pistach plantages, dus deze noten worden ook per pond aangeboden. Uiteraard ontbreekt de maïs niet.

Dan komen we dichterbij de camping, maar de beide navigators raken het spoor bijster en we moeten behoorlijk zoeken. Na gekeerd te hebben zien we langs de weg een klein bordje met de naam “Pinto Lake” en daar moeten we zijn. We rijden naar binnen en melden ons in het piepkleine kantoortje. Ik heb uiteraard de kopie van de email en het telefonisch genoteerde reserveringsnummer. In de email staat, dat we een plaats aan het meer wensen. Later heb ik daar nog over gebeld en kreeg toen dat nummer. Helaas, de plek aan het water (er zijn er maar twee) is vergeven, want het is nu eenmaal de meest populaire plaats. Dat is dus balen. Ik mopper nog wat over de beschikbare plaatsen, want je staat hier hutje mutje. Uiteindelijk zou plaats #18 beschikbaar zijn. Ik ga akkoord en dan blijkt dat er gewoon iemand op die plaats al staat. Wat een puinhoop! We accepteren plaats #22 en ik betaal $56 voor twee nachten. We installeren ons en dan komt de eigenaresse zelf naar ons toe met de mededeling, dat ze zich schamen voor hun opstelling en ik het hele bedrag terug krijg, dus we staan gratis full hookup met kabeltelevisie en Wi-Fi! Dat is echt netjes en dat zal ik in de review zeker vermelden.

Het weer is heerlijk en we gaan op de steiger kijken naar mannen met modelzeilboten. Het is een uiterst serieuze sport en ze gaan helemaal op in hun wedstrijd. Het meer is prachtig en aan de overkant mooie bergen. Een van de mannen vertelt me, dat een American Bold Eagle broedt aan de overkant. Ze komt geregeld overvliegen op zoek naar voedsel. We zijn benieuwd of we haar te zien krijgen.

Morgen gaan we de buurt verkennen. Misschien zien we de zee al, want die is niet zo ver weg. We zullen zien. Lekker rustig aan in ieder geval. Easy does it!

• 30 Juni 2012 - 08:57

Ria:

'n Review? Je kunt wel 'n heel (hand)boek uitgeven!

• 02 Juli 2012 - 09:46

Martina Koch:

Hoi Els en Sander.
    Wat een fantastische reis hebben jullie! Klinkt helemaal geweldig. Ook de foto's zijn prachtig.
    Wat ik nog zo graag zou willen zien is die mooie camper van binnen. Wil je daar wat foto's van laten zien?
    Veel plezier verder.
    Groetjes van Martina