Happy Birthday, America… and have fun! - Reisverslag uit Inglewood, Verenigde Staten van Els en Sander - WaarBenJij.nu Happy Birthday, America… and have fun! - Reisverslag uit Inglewood, Verenigde Staten van Els en Sander - WaarBenJij.nu

Happy Birthday, America… and have fun!

Door: Els en Sander

Blijf op de hoogte en volg Els en Sander

04 Juli 2012 | Verenigde Staten, Inglewood

Woensdag, 3 juli 2012

We staan vroeg op en om precies 08:00 uur staan we bij Margie en Bob voor de deur. Tot hun verrassing, want de email, waarin ik hun hierover informeerde, hadden ze vijf minuten voor onze aankomst gelezen. We zijn juist op hun advies vroeg vertrokken, omdat de hoofdstraat afgezet is vanwege de 4th of July Parade vlakbij hun huis. Enfin, koffie en thee en even bijpraten. De motorhome wordt geïnspecteerd en goed bevonden en de financiën worden afgewerkt. Wachten op de parade is er niet bij; wij hebben toch in Kampen het Kamper Trompetterkorps? We pakken alles in de auto van Margie, nemen afscheid van Bob en rijden naar Alamo Rent-a-Car op LAX.

We kiezen een Dodge SUV uit met AWD. De wagen is lekker ruim en de rolstoel hoeven we niet eens uit elkaar te halen; gaat zo achterin. Koffers en tassen erin en karren maar. Het apparaat trekt als een lier. Zo’n 6 cilinder van 3,8 liter met aandrijving op 4 wielen gaat er ongelofelijk strak vandoor. We rijden eerst naar de Holiday Inn en krijgen dezelfde kamer. De bagage kan al in de kamer, hoewel het net 10 uur is geweest; prima service. We rijden naar het Getty Center, maar dat blijkt helaas gesloten. Dat gaan we dus morgen doen.

We gaan naar de Hollywood Sign en vinden het “geheime weggetje”, dat ik via internet speuren had gevonden. Op de grote weg erheen staan overal mensen met grote lenzen op hun camera’s de Hollywood Sign te fotograferen! Wij rijden door en gaan op het bewuste (niet aangeven dus) punt linksaf een klein straatje in. Na flink wat steile en smalle haarspelden staan we met slechts enkele anderen vlak voor de beroemde letters op een zanderig doodlopend weggetje!

Dan naar Hollywood Boulevard, de straat met de sterren op de trottoirs. Hier beginnen we iets te merken van de 4th of July. Mensen, die uitgelaten roepen:”Happy Birthday!” Eerst snappen we dat niet, maar dan krijgen we door, dat ze Amerika feliciteren. We zien mooie winkels, winkels met namaak wapens, winkels met echte wapens, extravagante personages, allerlei figuren uit films, zwervers, stumperds, mooie mensen. Het weer is werkelijk heerlijk en we trakteren onszelf op een ijsje. Als lunch “flatbread” met pepperoni, een soort pizza op een zeer dunne bodem, lekker!

Terug naar het hotel. Inkwartieren en lekker de hotpool in en daarna zwemmen onder een stralende hemel. Om zes uur naar Rodondo Beach, waar we “seafood” willen eten en naar het vuurwerk kijken. Het is een gekkenhuis en iedere parkeerplaats is bezet. Lange files auto’s op zoek naar een plekje. Net als we besluiten het voor gezien te houden, zien we een groot bord met Bluewater Grill en ervoor een parkeerterrein. We rijden erin en het blijkt “Valet Parking” te zijn, wat chique! Een van de bedienden neemt onze auto over en we krijgen een reçu. We krijgen tot onze verbazing in dit propvolle etablissement zonder reservering een prachtige tafel direct aan het raam met uitzicht op de jachthaven. De kaart is om te watertanden en we bestellen vooraf heerlijke verse kreeftensoep. Daarna krijgt Els wilde heilbot met een heerlijke portie verse spinazie en frietjes. Ik krijg een visschotel vol met schelpjes, mosselen, stukken vis, krab en een heerlijke zacht pittige saus, kortom, we smullen. We gaan daarna nog even in de haven wat wandelen en dan barst het vuurwerk plotseling los, waar we over het water heen naar kijken; prachtig.

Als het voorbij is, gaan we naar de parkeerplaats van het restaurant en wordt onze auto opgehaald en we stappen in….. en dat doen een paar duizend anderen ook! Over de 9 mijl naar het hotel doen we ruim een uur en op de een of andere manier is het nog gezellig ook met z’n allen in de file. We hebben een lange dag achter de rug en hebben genoten. Morgen een nieuwe dag. Eerst dus naar het Getty Center en daarna zien we wel.

• 05 Juli 2012 - 15:24

Suzanne:

oooww..valet parking...toe maar ;-)

• 05 Juli 2012 - 17:42

Wouter:

De ster van Donald Duck is misschien wel de mooiste van de hele walk of fame...

Die laatste foto achter het bord met visvoer is geweldig!!! Ik zie hem denken: "Oh fuck het is hier zo great met my wineglass full en straks moet ik weer back naar dat kleine frogland waar het always regent..."

Gisteren op Independence Day de hele dag de Amerikaanse radio op gehad natuurlijk, én in het enige Amerikaanse restaurant van Napoli gegeten: McDonalds natuurlijk! :')