Een reis met de nodige stress - Reisverslag uit Gulf Breeze, Verenigde Staten van Els en Sander - WaarBenJij.nu Een reis met de nodige stress - Reisverslag uit Gulf Breeze, Verenigde Staten van Els en Sander - WaarBenJij.nu

Een reis met de nodige stress

Door: Sander Verkuijl

Blijf op de hoogte en volg Els en Sander

19 Mei 2014 | Verenigde Staten, Gulf Breeze

De taxi, een Mercedes E-klasse station staat stipt om half zes voor ons huis. De chauffeur weet alles erin te krijgen en om 06:45 uur staan we in de vertrekhal 3 en melden ons bij de incheckbalie 27 van United. Dan begint de ellende: Els wordt geweigerd, haar ESTA aanvraag staat als "expired". Ik heb bij de aanvraag een O i.p.v een 0 ingevuld en haar paspoort bestaat dus niet. Ik naar de ESTA automaat en vul alles opnieuw in en betaal €14. Met mij nog een ander echtpaar en een stel jonge vrouwen: allemaal dezelfde fout! Nu denk je, allez, betalen, niet zeuren en inchecken die hap! Nee dus! De aanvraag wordt weer afgekeurd. Dit gebeurt de vrouwen ook! De assistent van United vertelt, dat dit dagelijks voorkomt: automaat zegt : "geaccepteerd", maar het komt niet door. We hebben al met al 3x betaald! Na een uur klooien zijn we erdoor. We gaan direct door naar de vertreklounge en zitten om 09:30 uur in de Boeing 777, eindelijk!

De vlucht verloopt prima. We lopen ieder uur, ik doe in een hoekje mijn fysio-oefeningen, we zien wat films (o.a. World War Z, wat een spektakel), we eten een warme vliegtuiglunch, drinken veel (water dus....) en komen in Houston, Texas aan, waar we ruim tijd hebben om over te stappen.

Na aankomst in Pensacola, Florida, wacht ons een aangename verrassing: John haalt ons af met ...... de motorhome! Voorop heeft hij de Nederlandse vlag aangebracht, wat een leuk gebaar. Hij brengt ons naar de Holiday Inn Resort, direct aan het strand van de Golf van Mexico. We krijgen een hoekkamer met uitzicht op zee op de tiende verdieping. Straks lekker ontbijten en dan een dagje relaxen aan zee.

Morgen stappen we over in de Kountry Star, wat voor ruim 6 weken ons huisje op wielen zal zijn.

• 19 Mei 2014 - 19:19

Martina:

Wát een enorme car! Echt een huis op wielen! Veel plezier!
    Groetjes van Martina

• 20 Mei 2014 - 11:58

Hank Dijkema:

lieve Els en Sander,
    prima de luxe dat jullie een goede reis hebben gehad.
    ik heb jullie op de radar gevolgd tot in Canada

veel plezier en lieve groeten.

Hank