Airconditioning stuk? De nieuwe komt eraan! - Reisverslag uit Logan, Verenigde Staten van Els en Sander - WaarBenJij.nu Airconditioning stuk? De nieuwe komt eraan! - Reisverslag uit Logan, Verenigde Staten van Els en Sander - WaarBenJij.nu

Airconditioning stuk? De nieuwe komt eraan!

Door: Els en Sander

Blijf op de hoogte en volg Els en Sander

08 Juni 2012 | Verenigde Staten, Logan

Vrijdag, 8 juni 2012

Het gaat niet goed met een van onze dakairco’s, namelijk de airco van de leefruimte. Hij gromt als een grizzlybeer, maakt rare geluiden en het belangrijkste wat een airco moet doen, namelijk koelen, doet hij niet. Dat is dus vervelend en ik maak een rapport naar Margie en Bob. Zij vragen, of we langs een servicecentrum willen rijden om iemand naar de unit te laten kijken.

We vinden snel in Logan een grote dealer en die wuift direct alle hoop op herstel weg: de airco is waarschijnlijk vastgelopen, onderdelen zijn niet in voorraad en een nieuwe zal waarschijnlijk nog voordeliger zijn, lees: minder kostbaar! We komen ’s middags al op de goed verzorgde camping in Logan aan en mailen onze bevindingen aan Margie. Deze komt enige tijd later terug met de mededeling, dat ze met onze waarnemingen bij 3 verschillende dealers heeft geinformeerd en dat vervangen door een nieuwe steeds het advies was. Ze vragen nog wat details, die ik opzoek en fotografeer en weer doorzend.

Bob is inmiddels bij Camper World en hij weet de juiste unit te vinden. En nu een staaltje service: Bob vertrekt vanavond vanuit Newhall naar Salt Lake City, een rit net zo lang als van Kampen naar Barcelona! Morgenmiddag staat hij met de nieuwe airco op de KOA camping in Salt Lake City. Omdat we er toch 2 nachten zouden staan om ook zondagmorgen de openbare repetitie van het Tabernacle Choir van de Latter Day Saints (mormonen) bij te wonen, kan dit allemaal prima en hebben wij de rest van onze reis hopelijk een koele motorhome.

We zullen in ieder geval nu rustig slapen, wetende dat de redding nabij is.. (in Salt Lake City dus…;-)

Nog even wat over het weer: we horen op het nieuws, dat er zware tornado’s in Colorado, Wyoming en Nebraska zijn geweest. Er viel tijdens de thunderstorms 5 cm hagelstenen zo groot als golfballen. Er is een dode en vele gewonden en enorme schade. Het gebied van dit noodweer beslaat precies de route, die wij hebben gereden, namelijk Denver, Estes Park, Cheyenne en Robinson State Park. Verder horen we dat morgen in het gebied in Idaho, dat we net vandaag hebben verlaten, de temperatuur morgen “drops as a rock” en dat men zondag zelfs weer sneeuw verwacht. Wij gaan de warmte in en laten dit slechte weer mooi achter ons. Met het weer hebben we eigenlijk alleen nog maar geluk gehad.

• 09 Juni 2012 - 18:46

Suzanne:

Vul hier je naam in. jullie geluk hebben gehad!! Goed om te horen!