Non-stop van Schiphol naar Los Angeles - Reisverslag uit Hawthorne, Verenigde Staten van Els en Sander - WaarBenJij.nu Non-stop van Schiphol naar Los Angeles - Reisverslag uit Hawthorne, Verenigde Staten van Els en Sander - WaarBenJij.nu

Non-stop van Schiphol naar Los Angeles

Door: Els en Sander

Blijf op de hoogte en volg Els en Sander

16 Mei 2012 | Verenigde Staten, Hawthorne

Vanmorgen om stipt 05:00 uur staat de taxi met voor de deur. Het miezert en het is koud, maar over een halve dag zal het allemaal anders zijn. We rijden om half zes over de Biddingringweg en komen voor een niet aangekondigde wegafsluiting; lichte paniek.... Cor blijft kalm en zoekt via de navigator een omleiding en die werkt; we zijn nauwelijks tijd verloren.
Op Schiphol checken we vlot in en om half tien zitten we op rij 23 in de 747 combi. We hebben gelukkig eigen videoschermen, zodat we ons tijdens de 11,5 durende reis niet hoeven te vervelen. De uren vliegen voorbij, letterlijk en figuurlijk en een aantal films (o.a. Sueskind, Doodslag, Heineken en No Country for Old Men) en lekkere maaltijden verder landen we in Los Angeles, prima op schema.
De man naast mij was een genaturaliseerde Roemeen, die ook Alexander als eerste naam had, maar zijn leven lang al Eugene heette. Interessante gesprekken gehad over de tijd onder Ceaucescu. Nu woont hij Malibu.
We bellen de Holiday Inn en men stuurt een wagen, die ons na een kwartier oppikt. De chauffeur van mexicaanse afkomst is allerhartelijkst en 20 minuten later zijn we in het hotel. De kamer is top met veel ruimte en de bekende Amerikaanse maten, 2 grote queensize bedden, een bank, diverse bureaus en een groot plasmascherm!
We gaan naar het zwembad, waar ik lekker zwem in het zonnetje met een zeewindje en 26 graden, niet gek toch? Lekker de spieren masseren in de jacuzzi met stevige massagestralen.
We nemen twee uurtjes slaap, een "power-nap" en gaan om zes uur eten in een Hawaiaans restaurantje; lekker!
Dan nog een korte avondwandeling en we houden het verder voor gezien. We gaan naar het hotel terug, drinken een kop thee, zappen wat op de tv en gaan lekker slapen.
Morgenochtend koffers weer klaarmaken en wachten op het telefoontje van Margie, die ons komt ophalen. Het grote avontuur gaat dan pas echt beginnen.

• 16 Mei 2012 - 05:34

Suzanne:

Ha zeer goed dat jullie veilig geland zijn! Dat zwemmen klinkt goed, wij gaan vanavond ook een poging doen, alleen zonder 26 graden en zeewindje. De vliegreis klinkt interessant op die manier!

• 16 Mei 2012 - 06:56

Ria:

Blij met jullie 1e verslag!

• 16 Mei 2012 - 08:38

Hank:

lieve els en sander,
    prima de luxe.
    gisteren was er een overval bij een juwelier in diemen.
    de vluchtauto werd opgeblazen in de openbare garage voor mijn flat.

groet, hank

• 16 Mei 2012 - 15:51

Eric:

"Gezellige" films onderweg, daar wordt je vrolijk van. ;-)

Veel plezier en tot over een week of zeven.
    ps. vlakbij LAX zit /zat een goed Chinees restaurant, beetje de wijk in.

• 17 Mei 2012 - 19:41

Marianne:

Fijn dat alles voorspoedig verloopt. Wij zitten in Edtartit op een terras en genieten van onze vakantie . Liefs van Marianne en Jan

• 21 Mei 2012 - 19:59

Bas:

@Hank

Jezus wat een verhaal van die vluchtauto!