Een turbulent weekend! - Reisverslag uit Salt Lake City, Verenigde Staten van Els en Sander - WaarBenJij.nu Een turbulent weekend! - Reisverslag uit Salt Lake City, Verenigde Staten van Els en Sander - WaarBenJij.nu

Een turbulent weekend!

Door: Els en Sander

Blijf op de hoogte en volg Els en Sander

10 Juni 2012 | Verenigde Staten, Salt Lake City

Zondag, 10 juni 2012

Het slechte weer houdt aan in de gebieden,waar we net vorige week waren. De wind, die gisteren ook in Salt Lake City vlagerig aanwezig was, is nu op zondagavond bijna weg. We zitten in de schommelbank, die op onze patio staat, naast de tuintafel met vier stoelen en de kampvuurplaats. Da’s nog eens kamperen! ;-)

Gisteren is Bob al in het begin van de middag met een gloednieuwe dakairco uit LA aangekomen. Het op het dak zien te krijgen van deze loodzware machine is een hele toer en uiteindelijk lukt het met vereende krachten. Bob sluit alles aan en de airco wekt!

Hoera! Maar dan blijkt, dat het goede model is besteld, maar het verkeerde geleverd. Oei, want al ras blijkt, dat de hete lucht verwarming niet zal kunnen werken en nu en in de komende week zal de temperatuur in de motorhome ’s morgens rond 5 graden zal zijn! Bob is woedend, maar het bedrijf heeft het juiste model niet. Hij doet, wat wij zelf al hadden bedacht, namelijk twee losse elektrische kacheltjes aanschaffen bij de Wall*Mart.

Wij dus vanmorgen een kacheltje aanzetten en even later de tweede; BOEM! Zekeringen eruit! Dus verwarmen met gasvlammen en een emailtje maken aan Bob. Hij kondigt aan (I’m coming back up now) direct te komen en nadat we teruggekomen zijn van een bezoek aan Salt Lake City downtown, blijkt alles in orde te zijn gemaakt: er blijken 3 groepen te zijn en wij konden de verdeling niet weten. Nu heeft hij de wandcontactdozen gecodeerd. Gelukkig is nu alles voor elkaar.

Vanmorgen staan we om 08:00 uur klaar voor de shuttle naar het congrescentrum van de Mormonen voor de opname van het TV en radioprogramma “Music And The Spoken Word”, dat iedere week sinds 1929 nu in 2.000 radio- en televisieprogramma’s wordt uitgezonden. We komen in een zaal met 21.000 plaatsen terecht en zijn onder de indruk van de hele entourage. Om de zoveel meter staat wel een “brother” of “sister” van de Heiligen Van De Laatste Dagen om ons welkom te heten en ons naar onze plaats te begeleiden. Over dit 300 man/vrouw grote koor kunnen we kort zijn: nog nooit zo’n zuiver gezongen reeks liederen gehoord. De begeleiding is op een gigantisch orgel, of met harp, dwarsfluit en hobo. Na het officiële uitgezonden gedeelte (dat ook op enorme schermen te volgen is) zingt het koor a capella een soort We Meet Again lied en dan valt de zuiverheid van de geschoolde stemmen helemaal op.

We gaan met de shuttle terug naar de camping, doen de was en gaan weer na de lunch terug naar downtown. We lopen in een heerlijk bedrijvig winkelcentrum (zonder “brothers” en “sisters”), drinken wat bij Starbucks, ik neem ’n ijsje bij Ben ‘n’ Jerry’s en gaan terug met een Yellow Cab, waar we zoals eerder al vermeld, alles in orde aantreffen. Goed werk achteraf, Bob!

• 15 Juni 2012 - 14:33

Ton En Harry:

Wij zijn weer thuis zonder schrammen aan lijf en caravan. Kunnen nu ook reageren op jullie belevenissen en verslagen. Heb alle verslagen uitgeprint en inmiddels 50% aan Ton voorgelezen. Jullie heb ben wsel wat voor de kiezen gekregen maar met hulp alles steeds opgelost. Toppie.
    Wij gaan verder met lezen en komen ongetwijffeld nog bij jkullie terug. Veel groetjes en goede voortzetting.