Nog één week en we vliegen! - Reisverslag uit Schiphol, Nederland van Els en Sander - WaarBenJij.nu Nog één week en we vliegen! - Reisverslag uit Schiphol, Nederland van Els en Sander - WaarBenJij.nu

Nog één week en we vliegen!

Door: Sander Verkuijl

Blijf op de hoogte en volg Els en Sander

10 Mei 2014 | Nederland, Schiphol

Sinds mijn laagste verslag is er nogal wat gebeurd.
Sinds augustus vorig jaar kreeg ik in toenemende mate last van mijn rug. Tja, wat moet je doen? Het gaat vast en zeker wel weer over......nee dus! Tijdens het eindejaarsbezoek in Napels werd lopen vaak strompelen en na ampel beraad besloot ik in overleg met mijn huisarts te gaan zoeken naar een goede arts.

Een MRI scan werd begin februari 2 dagen na de aanvraag door Dr.Zeilstra van de NedSpine rugkliniek in Ede uitgevoerd. En 2 uur na de scan zaten Els en ik samen met de arts de foto's te bekijken. Ik bleek één ernstige en één lichte stenose (vernauwing) en een lichte hernia te hebben in mijn onderrug te hebben. Tien dagen later werd ik opgenomen en 3 dagen na de operatie werd ik ontslagen en kon ik 2 weken mijn elektrische "hoog/laag bed" in, dat in de woonkamer was opgesteld. Er werd een strikt revalidatieprogramma gevolgd en sinds 3 weken kan ik alles weer en heb het gevoel, dat ik een nieuwe rug heb gekregen. En nu zijn we dus klaar voor de trip.

Nog even dinsdag naar de kaakchirurg (strak plan 4 dagen voor de reis, toch? En nu maar hopen, dat de wegen in het diepe zuiden weer enigszins berijdbaar èn bereikbaar zijn na de recente tornado's en slagregens. Er viel in 24 uur 20" regen en zo'n halve meter water zorgt voor veel ellende. Tijdens het hoogtepunt van het onweer werden >1.500 bliksemontladingen met bijbehorende donderslagen in twintig minuten gemeten; onvoorstelbaar! De motorhome stond veilig en het huis van John en Suzie werd ook gevrijwaard van overstroming. De noodtoestand werd uitgeroepen in vijf staten. Zwaar getroffen werden Mississippi, Alabama, Georgia, Tennessee en de "panhandle" (het Noord-Westen) van Florida.

Zondagmorgen staat de taxi om 05:45 uur voor de deur en om 10:00 uur vliegen we met United Airlines vlucht UA59 in een Boeing 777 naar Houston, TX, waar we overstappen in een "sigaar" met 30 zitplaatsen naar Pensacola, FL. John haalt ons af en we aan lekker chillen in een mooi strandhotel aan de Golf van Mexico.

  • 10 Mei 2014 - 22:54

    Martina:

    Els en Sander, ik wens jullie een heel fijne en veilige reis!
    Groetjes van
    Martina

  • 18 Mei 2014 - 00:06

    Marianne:

    Goede vlucht en veel plezier samen! liefs en groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Els en Sander

Actief sinds 26 Sept. 2011
Verslag gelezen: 270
Totaal aantal bezoekers 46099

Voorgaande reizen:

18 Mei 2014 - 01 Juli 2014

Met de camper door de V.S. 2014

15 Mei 2012 - 07 Juli 2012

Amerika per motorhome 2012

Landen bezocht: