We zijn er nu echt klaar voor! - Reisverslag uit Schiphol, Nederland van Els en Sander - WaarBenJij.nu We zijn er nu echt klaar voor! - Reisverslag uit Schiphol, Nederland van Els en Sander - WaarBenJij.nu

We zijn er nu echt klaar voor!

Door: Els en Sander

Blijf op de hoogte en volg Els en Sander

11 April 2012 | Nederland, Schiphol

Het is over 5 weken zover. We hebben een afspraak met een Kamper taxibedrijf gemaakt. We worden om 5 uur 's morgens opgehaald. Om uiterlijk half zeven staan we dan op Schiphol en kunnen we naar de bagageafhandeling. Dan hebben we nog een paar uur de tijd. De stoelen hebben we via het internet voor de heen- en de terugreis vastgelegd. We hebben stoel 23 a en c. Dit houdt in, dat we een raamplaats en een gangplaats hebben. En nu maar hopen, dat we geen middenreisgenoot erbij krijgen..... Meestal lukt dit dus.

De motorhome is deze week voor een grote beurt bij de dealer en we kregen een mailtje, dat Margie en Bob onze camper spic en span aan het maken zijn; we hebben er alle vertrouwen in.

De kunst zal ook zijn om onze bagage zo te kiezen, dat we alles binnen de gewichtsbeperkingen weten te houden. De beide koffers mogen maximaal 23 kg elk zijn en de handbagage 10 kg elk. Tevens nog per persoon bijv. een handtas (Els) en laptoptas (Sander).

We beginnen deze week met de "lijst" en het schrappen van overbodige zaken. Een van de probleempjes is het feit, dat we in bloedhete gebieden komen, maar ook in ijskoude streken. Vorige reis zaten we in een vliegende sneeuwstorm in juni in Yellowstone! Ook 's nachts kan het hartstikke koud zijn, omdat we veel op grote hoogte slapen, boven de 2.300 meter.

De eerste toeristische attractie is het bezoek aan de oude Queen kopermijn. Dit gaat op zaterdag 19 mei gebeuren. Bekijk het filmpje voor een indruk.

De foto's bij dit verslag zijn in chronologische volgorde en geven een beeld van de bezienswaardigheden en landschappen.

• 17 April 2012 - 08:26

Dirk En Marjon:

Hoi Zwervers,

Wij lezen gaarne jullie verslagen, maar tijdens jullie reis vertoeven wij tijdelijk in Frankrijk en Spanje, maar we proberen jullie te volgen.
    Liefs Dirk, Marjon.