Vooral wachten in de truck garage - Reisverslag uit Farmington, Verenigde Staten van Els en Sander - WaarBenJij.nu Vooral wachten in de truck garage - Reisverslag uit Farmington, Verenigde Staten van Els en Sander - WaarBenJij.nu

Vooral wachten in de truck garage

Door: Els en Sander

Blijf op de hoogte en volg Els en Sander

25 Mei 2012 | Verenigde Staten, Farmington

Vrijdag, 25 mei 2012

Vroeg naar bed gegaan en prima geslapen. Vanmorgen bij het ontbijt moest de kachel aan en die functioneert perfect. We kunnen best wel merken, dat we hier op zo’n 2.200 meter hoogte zitten, maar we beginnen te wennen. In Durango, waar we nu heengaan, vriest het ’s nacht nog een graad, dus de kachel zullen we meer nodig hebben. Nu eerst maar naar Cummings Rocky Mountain in Farmington, waar het brandstofprobleem opgelost zal worden…. hopen we.

Gisteren een enige man ontmoet. Hij is van het bouwjaar 1931 en kon zo in “Man Bijt Hond”. Hij is een grijs bebaarde veteraan uit de Koreaanse oorlog en was tot aan z’n pensioen 22 jaar trucker geweest. Daarna werkte hij nog geregeld los-vast voor allerlei kluswerk, zoals het bouwen van schuttingen rondom stacaravans. Toen hij 75 was, had hij daar ineens geen zin meer in. Hij pakte z’n gereedschappen bij elkaar, maakte nog wel de laatste klus af en zei:”I’m done!” Nu had hij onze buurvrouw op de camping willen uitnodigen voor het diner, maar ze was er niet. Toen we vroegen of we een boodschap moesten geven, als ze thuis zou komen, antwoordde de man:”Just tell her, that this good lookin’ fellow dropped by, to ask her for diner.” We hebben de vrouw niet meer gezien.

We praten uitgebreid in hun huis met de eigenaar, z’n vrouw en kleinzoon. Ze hebben de camping in 1992 gekocht en “moeten” het nog acht jaar zien vol te houden. Van de verkoop willen ze dan een mooie motorhome kopen en rondreizen. Ze hebben sinds 1992 geen vakantie meer gehad. Het zijn zulke lieve mensen en we hopen dat hun dromen uitkomen. En dat rondtrekken? De man is dan zeventig en zij is dan 67 jaar.

Inmiddels zitten we al een paar uur bij de garage. Zojuist komt de “dokter” met de diagnose. Het belangrijkste: de noodzakelijke onderdelen zijn in huis, t.w. de brandstofpomp en twee filters. Wat blijkt nu al: deze motor heeft drie brandstoffilters, waarvan er twee op erg moeilijk bereikbare plaatsen zitten. (“You know how these motorhomes are built, one can hardly reach certain areas”) Deze moeilijk bereikbare filters zijn niet vervangen. Waarschijnlijk is daardoor de pomp ook naar de filistijnen gegaan.

Kortom, een kostbare reparatie, maar de machine is in goede handen. Margie zal zich ’n hoedje schrikken, maar dan hadden ze maar naar een echte Cummings dealer moeten gaan, want die zal deze fout niet maken. De rekening wordt ongeveer $800, want alleen de pomp kost al $300! De nota wordt betaald via de creditcard van Margie.

Bij deze garage worden we prima verzorgd en wordt een lunch aangeboden. In de loop van de middag zijn we weer “back on the road”.

• 25 Mei 2012 - 20:15

Bas:

Da's ongeveer net zo duur als de laatste reparatie van mijn Marea...

• 25 Mei 2012 - 21:44

Wouter:

Ze hebben dus bespaard op het onderhoud.......... Net Italië!! :-))