Mooi Colorado en een ijskoude wind - Reisverslag uit Colorado Springs, Verenigde Staten van Els en Sander - WaarBenJij.nu Mooi Colorado en een ijskoude wind - Reisverslag uit Colorado Springs, Verenigde Staten van Els en Sander - WaarBenJij.nu

Mooi Colorado en een ijskoude wind

Door: Els en Sander

Blijf op de hoogte en volg Els en Sander

27 Mei 2012 | Verenigde Staten, Colorado Springs

Zondag, 27 mei 2012 (Pinksteren)

De wind is geheel gaan liggen en we hebben een rustige nacht gehad. We zijn vroeg op en genieten van een Pinksterontbijt.

Om 8 uur zijn we op pad en we gaan na een uurtje rijden de Black Canyon bezoeken. Dit nationale park is beroemd om de meer dan 2 km diepe kloof, waar je zo inkijkt. We maken een prachtige rondreis langs de South Rim tot wel 2.500 meter hoog en genieten van de vele uitzichten op de canyon. Na een uurtje zijn we weer terug en rijden door richting Colorado Springs. De wegen zijn onverminderd prachtig en het doet allemaal Zwitsers aan met de wijde dalen en besneeuwde toppen om ons heen. We rijden over de Monarch Pass heen, die dan tevens de hoogste pas is, die we ooit bereden hebben, namelijk 11.312 voet (3.300 meter!). Het is in de stralende zon door de ijzige wind toch behoorlijk koud en de bodywarmer komt goed van pas.

De navigator brengt ons feilloos naar de ingang van de mooie boscamping. Je kan goed merken dat het Pinksterweekend is, want hele families en kennissengroepen houden lang weekend en het lijkt dus wel hoogseizoen.

Inmiddels is de wind weer aangewakkerd en giert om de motorhome. Hopelijk zet dit weertype niet door. Het Weather Channel rept niet over extreme wind, dus misschien valt het allemaal mee.

• 28 Mei 2012 - 07:07

Suzanne:

Van woestijn naar zwitserland...wat bijzondrr!